+420 608 133 557
info@jakubvytiska.cz

Inbound marketing

//Inbound marketing

Inbound marketing

Poslední dobou začíná být velmi zprofanováno označení Inbound marketing. Co toto označení vlastně znamená?

Pokud bychom provedli přesný překlad, dostali bychom se k termínu příchozí marketing, ale je sporné to, co vše se dá tímto termínem vyložit. U nás v ČR minulý rok začala proklamovat tento termín jedna z předních agentur… ano je to H1 :), nicméně ve světě je tento termín skloňován již mnoho let. Zpravidla se tak označují veškeré kroky, které vedou vstupu návštěvníků z neplacených zdrojů. Tedy např. vyhledávání, sociální sítě, blogy, fóra, články, online semináře atd.

Veškerý obsah je šířen ve formě, která uživatele zaujme, jasně identifikuje popisovanou skutečnost a často dojde ke vstupu uživatele na daný produkt na www stránkách, eshopu, tedy v ideálním případě ke konverzi. Vždy před nasazením inbound… krásné slovo…, byste si měli určit cílovou skupinu a přizpůsobit tomu i zvolené strategie a metody. Ale to je většinou samozřejmostí (zde je možné cítit lehkou ironii, jelikož je na tento základní krok často zapomínáno).

Na internetu se již dlouho setkáváte s inbound marketingem  ve formě infografiky, virálních videí, obsahu na sociálních sítích, blogy,…) a věřím, že tento trend bude stále narůstat, jelikož popisuje základní princip na co se snaží vyhledávací algoritmy zaměřit. Tedy na obsah, který je relevantní a zajímavý pro uživatele.

Osobně se přikláním k názoru, že se jedná o buzzword, tedy o slovo, které je v módě a bude se stále více skloňovat na poradách, a uslyšíte ho z úst „SEO optimalizátorů“, obchodníků a dalších osob zaměřených na marketing. Nicméně popisuje skutečnost a marketing, který se používá v čím dál větší míře.

Jenom pro doplnění „SEO optimalizátorů“. SEO, jak již doufám víte, neznamená optimalizace pro vyhledávače, ale optimalizace pro vyhledávání a v tom je opravdu velký rozdíl. Pojem SEO optimalizace je sám o sobě špatně. Buď SEO, nebo optimalizace 🙂

Dnes mne zaujalo velmi humorné video, které je samo o sobě inboud, virální a popisuje velmi hezky některé mýty a polopravdy.


Pokud by jste se chtěli dozvědět více, nebo si jen o tomto tématu podiskutovat, rád se zapojím v jakékoliv formě i třeba na Facebooku.

S pozdravem
Ing. Jakub Vytiska

By | 2017-03-05T22:48:50+00:00 4. Červen, 2013|Online marketing|0 Comments

Leave A Comment

20 + 6 =