+420 608 133 557
info@jakubvytiska.cz

Google Panda, Penguin, Hummingbird, Pigeon – rozdíly

//Google Panda, Penguin, Hummingbird, Pigeon – rozdíly

Google Panda, Penguin, Hummingbird, Pigeon – rozdíly

Panda Penguin Hummingbird Pigeon
První spuštění 23.2.2011* 24.4.2012* 20.8.2013* 24.7.2014*
Účel Aktualizace označovaná také jako farmář se zaměřuje na obsahový SPAM, tedy weby, které duplikují, agregují obsah a celkově nepřináší uživateli žádné relevantní informace. Pracuje tedy na základě onpage faktorů. Aktualizace vyhodnocující kvalitu zpětných odkazů. Jde tedy o offpage faktory. Nejde o aktualizaci algoritmu, ale o zcela nový engine. Aktualizace vyhledávání zaměřující se na definování potřeb uživatele dle lokality kde se nachází a co hledá
Čeho se vyvarovat 1. Nedostatečný/ duplicitní obsah2. Tvorba agregátorů obsahu (PR články, MFA – stránky vytvořené za účelem reklamy atp)3. vysoká míra užívání klíčových slov v obsahu, zpětných odkazů na stránce 1. velké množství nekvalitních odkazů (PR články, MFA weby, agregátory)2. stejný anchor text3. odkazy se sitewide webů (SEO lišty, patičky)4. zdroje jsou nekvalitní a netématické weby Google „myslí“ kontextově a dokáže si spoustu věcí od vyhledávacího dotazu odvodit – funguje hlasové vyhledávání, lokalizační dotazy atp. Obsah webu budujte přirozeně a zaměřte se na obsah, který souvisí s Vaším podnikáním / prezentací a bude mít přínos pro návštěvníka. Také bylo do SERPu přidáno několik funkcí a automatických výstupů pro uživatele (dodatečné informace o hledaných frázích – lokalita, otevírací doba, biografie, ceny atp.). Propojení organického vyhledávání, map a signálů uživatele. Tato aktualizace se týká zejména uživatelů nabízející lokální služby (ubytování, strava, sport, kosmetické salóny atp.)
Jak se bránit Panda jako taková Vás nezabanuje, pouze Váš web označí pro hlavní algoritmus a předá mu adekvátní hodnocení. Úpravou onpage faktorů a obsahu lze problém odstranit. Pokud z takovéhoto webu vede odkaz na Váš hlavní web, je nutné se od něj distancovat! Vytvořit si analýzu zpětných odkazů (Majestic SEO, Search Console atp.) a nekvalitní odkazy odstranit (požádat administrátora daných webů o odstranění, nebo se jich zříct v Search Console), změnit anchor na brand, nebo obecnou frázi Splnit potřebu uživatele po relevantní informaci (textovou, obrazovou, multimediální) Zaměřit se na lokální linkbuilding, pracovat na prezentaci na Google mapách a sociálních sítích pracující s lokalitou (TripAdvisor atp.)

* algoritmy nebyly vydány pro celý svět najendou, ale postupně rolovali / rolují do jednotlivých zemí

S pozdravem
Ing. Jakub Vytiska

By | 2017-03-05T22:48:49+00:00 14. Srpen, 2015|SEO|0 Comments

Leave A Comment